» » Niğde Gıda Tarım Ve Hayvancılık İl Müdürlüğü 2 Bin 548 Denetim Yaptı

Niğde Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Murat Türkmen, 2014 yılı içerisinde Alo 174 Gıda Hattına Niğde’den 224 adet başvuru yapıldığı söylerken, 2 bin 548 gıda denetimi gerçekleştirildiğini de belirtti.
Niğde İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Türkmen, vatandaşın sağlıklı gıdaya ulaşmasını sağlamak için çalışmalarının devam ettiğini belirterek;“2014 yılı içerisinde İl Müdürlüğü Gıda Kontrolörleri tarafından 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı,Gıda ve Yem Kanunu kapsamında İlimiz sınırları içerisinde faaliyet gösteren toplamda 2 bin 445 adet gıda üretim yeri, gıda satış-toplu tüketim yeri, yem üretim-satış yeri gıda işletmesinde İl ve İlçe Müdürlüklerimizde çalışan 14 kişilik Gıda Kontrolörü tarafından 2 bin 548 adet denetim yapıldı. Ayrıca gıda iş yerlerine; hijyen, katkı maddeleri, tuz oranları, tarihi geçen gıdalar, bakanlık ruhsatlandırmaları gibi konularda 6 bin civarındaki sektör ve tüketiciye müdürlük personeli tarafından eğitim verildi” dedi.
Alo 174 Gıda Hattı’na Niğde’den 224 adet başvuru yapıldığını da belirten Türkmen; “ Yapılan bu ihbar ve şikayetlerin tamamı incelenerek sonuçlandırıldı. 2014 yılı boyunca yapılan kontrollerde toplamda 162 adet numune alındı bunlardan 150 adet numune olumlu,12 adet numune olumsuz çıktı. Olumsuz çıkan numune işletmelerine ve yapılan denetimler sonucunda olumsuzluğa rastlanan gıda işletmelerine 2014 yılında toplamda 160 bin TL idari para cezası uygulandı” diye konuştu.
Niğde’de 2 bin 445 adet gıda işletmesine İşletme Kayıt Belgesi tanzim edildiğini dile getiren Türkmen, “ Ayrıca TAPDK ( Tütün ve Alkol Piyasası Denetleme Kurumu) Belgesi olarak da bin 107 adet tütün ve alkol satışı yapan İşletmelere TAPDK Belgeleri tanzim edildi” dedi.

About niğde

Niğde Haberlerini Facebook Sayfanızdan Takip Etmek İçin Bu Adrese Gelin www.facebook.com/nigdehaberleri
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Leave a Reply